عضو پیشین کمیسیون‌ امنیت‌ ملی‌ مجلس:

تنها ابزار غرب، به رخ کشیدن تحریم‌هاست | راهبرد همیشگی اروپا، تضعیف ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در واکنش به احتمال قرار گرفتن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی بریتانیا بیان کرد: تنها ابزاری که دنیای غرب در اختیار دارد این است که دائم تحریم را به رخ ایران بکشند، آنها سپاه را تحریم کردند در حالیکه سپاه نیازی به غرب ندارد و حضوری در اقتصادی غربی‌ها ندارد بنابراین تاثیری ندارد که ایران بدل آن را بکار ببرد‌.
کد خبر: ۱۳۹۴۱۳۴

ابوالفضل حسن‌ بیگی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین گفت: تنها ابزاری که دنیای غرب در اختیار دارد این است که دائم تحریم را به رخ ایران بکشند، آنها سپاه را تحریم کردند در حالیکه سپاه نیازی به غرب ندارد و حضوری در اقتصادی غربی‌ها ندارد بنابراین تاثیری ندارد که ایران بدل آن را بکار ببرد‌.

وی ادامه داد: ما از آغاز پیروزی انقلاب شاهدیم که آمریکا و هم‌پیمانانش‌ به ویژه کشورهای دارنده حق وتو در سازمان ملل یعنی انگلیس و فرانسه هر کاری علیه ایران از دست‌شان برمی‌آمده انجام داده‌اند.

به گفته حسن‌ بیگی، در جنگ تحمیلی هم مشاهده کردیم آلمان به عراق مواد شیمیایی و فرانسه پیشرفته‌ترین موشک‌ها و هواپيماها را داد اما دیدیم همه پروژه‌ها و طرح‌های غربی‌ها شکست خورد و اخیرا آنها برای اینکه بتوانند هژمونی خود را حفظ کنند سعی می‌کنند اقدامات و صحبت‌هایی نظیر تهدید ایران به‌کار ببرند.

این نماینده پیشین مجلس با بیان این مطلب که آمریکا که در رأس این کشورها قرار دارد همه نوع تحریمی را علیه ایران انجام داده و سپاه را هم تحریم کرده، ادامه داد: وقتی ایران در شانگ‌های قرار گرفت آمریکا به شدت ناراحت شد و فشارهایی را به اعضای ناتو می‌آورد با این تصور که این فشارها می‌تواند در تصمیمات ایران تأثیر داشته باشد‌ در حالیکه امروز دریچه‌های دنیا باز شده، دنیا دیگر تک‌قطبی نیست، بلکه چند قطبی است.

حسن‌بیگی افزود: نکته دیگری که جای تأمل دارد این است که وقتی رئيس جمهور بلژیک روی کار آمد نگرانی غربی‌‌ها احیای پول واحد و تضعیف دلار و یورو‌ در دنیا بود و تلاششان این بود این جنگ روانی را با کلمات و الفاظ ادامه دهند و جنگ روسیه علیه اوکراین تقریباً تمام آزمایشگاهای بیولوژیکی آمریکا در اوکراین را مورد تهدید قرار داد.

وی ادامه داد: غرب نیرویی که در عرصه هنر بوده را در رأس حکومت اوکراین قرار داد و تلاش کرد بنیه دفاعی روسیه را تضعیف کند، از طرفی رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً در آمریکا اعلام کرد «علت عدم پیشروی ما و شکست ما پهبادهای ایران بود و ما از شما می‌خواهیم سريع‌تر ایران را تحریم و تضعیف کنید»، با این‌کار در مرحله اول استنباط غرب‌ این بود که این مطلب به نفعشان‌ تمام می‌شود در حالیکه با دست خود ایران را در حد یک ابرقدرت مطرح در سطح بین‌الملل معرفی کردند که می‌تواند بزرگترین نقش را ایفا کند.

حسن‌بیگی اظهار داشت: این اتفاق موجب خوشحالی مسلمانان شد چون دیدند ایران به قدرتی رسیده که امروز موشک‌های ایران به کمک روسیه آمده و ایران را در یک کفه ترازویی قرار دادند که در مقابل روسیه، چین و آمریکای ابرقدرت نقش آفرینی می‌کند.

وی در ادامه گفت: امروز دنیای غرب سردرگم است چون هرچه به ایران برچسب می‌زنند عملاً به ضرر خودشان می‌شود. آنها از امپراطوری رسانه استفاده می‌کنند اما نتیجه این می‌شود که ایران در دنیا به یک ابرقدرت و کشوری شکست ناپذیر تبدیل می‌شود که ملت آن سرآمد همه ملت‌ها شده و همه کشورها سعی دارند ایران را الگوی خود‌ قرار دهند.

نماینده سابق دامغان در مجلس، انگلیس را کشوری ناموفق در اداره خود خواند و گفت: انگلیس در دو سال گذشته چند دولت عوض کرده و هر کدام در اداره کشور ناموفق بودند و مجبور به آوردن دولت بعدی شده اما جوسازی‌های انگلیس علیه ایران خوشبختانه به نفع ایران تمام شده است.

وی شهید سلیمانی را الگویی برای جوانان در دنیای امروز دانست و گفت: طبق این گفته او «ایران حرم است» همه ما باید پاسدار حرم باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها